HTML

zsuzsitorontoban

Megérkeztünk. Új életet kezdünk. Itt.

Friss topikok

  • brand_boy: Szerintem ti vagytok az elsők,akik Alient esznek hálaadáskor. Szóljatok Ridley Scottnak, hátha ins... (2019.05.27. 01:28) Hálaadás
  • virag4üü: Édes Zsuzsikám! A második rész is remek!:) Nem tudom, hogy lettem " virag4üü "? Lényeg, hogy belép... (2013.01.20. 19:54) Kezdődik

Kanadai egészségügy testközelből

2013.03.14. 00:48 zsurzsenka

Orvoshoz kellett mennem, és ezzel egy kicsit több gubanc adódott, mint gondoltam.

Volt a zsebemben egy Social Insurance Card, amiről azt hittem, hogy ezzel meg is van minden, ami az orvosi ellátáshoz szükséges. Elbattyogtam hát a legközelebbi walk-in rendelőbe. Mert hogy ezekből is többféle van. A walk-in típusú központokban elvileg nem kell előre időpontot egyeztetni, és érvényes biztosítással ellátnak bárkit, aki beesik. Mivel eddig nem volt családi orvosunk, gondoltam, ez pont jó lesz.

Megérkezésemkor a recepciós hölgy kedvesen a Health Cardom után érdeklődött, én pedig magabiztosan lobogtattam az Insurance Cardomat. Kiderült, hogy a kettő nem ugyanaz, így hát zsebembe nyúltam- kicsit mélyebben, mint akartam -, és fizettem. A doki kedves volt, mehettem ultrahangra plusz gyoci, pihenés, fásli, minden, ami kell.

Az egészségügyi kártyát a biztosítási kártya megszerzése után 3 hónappal lehet igényelni. A közbeeső három hónapban SEMMIFÉLE biztosítása nincs az embernek, hacsak nem kötött utasbiztosítást az országba érkezés előtt. Az igénylés ingyenes, de a bürokratikus rendszer itt is hihetetlen abszurditásokra képes. Körülbelül egy napunk ment el, mert nem mindegy, hogy milyen típusú tartózkodási engedélye, vízuma van az igénylőnek, és emiatt nem mindegy, hogy melyik irodába tér be. Naná, hogy rossz helyre mentünk. Naná, hogy a magunkkal vitt papírok nem feleltek meg irodabácsi elvárásainak, holott direkt lecsekkoltunk mindent a neten. Legalábbis, azt hittük.

Amikor végre megkaptuk az ideiglenes eü. kártyánkat, betipegtem a patikába kiváltani a gyógyszeremet. Természetes, hogy nem kaptam semmit, mert a gyógyszer kiváltásához a munkahelyi betegbiztosítási kártyámat kellett volna felmutatni. Valami derengett ezzel kapcsolatban, otthon meg is találtuk eme kincset, amit azóta gondosan magamnál hordok.

Összegezve a dolgokat, ha netán zavaros lenne a helyzet.

  • Social Insurance Card: eddigi tudomásom szerint adózás szempontjából fontos, ingyenes egészségügyi ellátásra nem jogosít fel
  • Health Card: ingyenes orvosi, diagnosztikai eljárásokra jogosít
  • Céges betegbiztosítás: ezt a munkáltatóval közösen fizetjük, ő a nagyobb részét, én a kisebbet. Rengeteg opció létezik, így nem mennék bele a részletekbe, de pl. fogorvosi ellátást, ha szükségem lesz rá, akkor ez fedezi, vagy e kártya felmutatásával kaptam meg a gyógyszeremet ingyen.

Megmondom őszintén, én ezt magyarul is utáltam intézni, nemhogy angolul egy vadidegen rendszerben. Mindenesetre tanulópénz kifizetése, és a saját bőrön való tapasztalás is kipipálva.

Szólj hozzá!

Címkék: egészségügy Health Card Social Insurance Number

A bejegyzés trackback címe:

https://torontoofzsuzsi.blog.hu/api/trackback/id/tr85025951

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása