HTML

zsuzsitorontoban

Megérkeztünk. Új életet kezdünk. Itt.

Friss topikok

  • brand_boy: Szerintem ti vagytok az elsők,akik Alient esznek hálaadáskor. Szóljatok Ridley Scottnak, hátha ins... (2019.05.27. 01:28) Hálaadás
  • virag4üü: Édes Zsuzsikám! A második rész is remek!:) Nem tudom, hogy lettem " virag4üü "? Lényeg, hogy belép... (2013.01.20. 19:54) Kezdődik

Együnk!

2013.06.23. 02:22 zsurzsenka

Hála a sokféle nációnak Torontóban, akik hozták magukkal a konyhaművészetüket is, szinte nincs olyan étel, amit ne lehetne megkapni. Na jó, Túró Rudi és krémes nincs, de azon kívül majdnem minden van. A múlt szombaton hosszú szünet után kijutottam végre a világ legjobb piacára (a National Geographic alapján), és olyasmit találtam az őstermelői épületben, amit még az életemben nem láttam.

Először a torontói piacozásról írnék. Először is, nincs túl sok belőle, aztán nincs is mindegyik nyitva az év bármely szakában. Kettőről tudok az Észak-keleti városrészben. Az egyik kocsi nélkül nehezen megközelíthető, illetve el nem tudom képzelni, hogy megpakolt cekkerrel több, mint másfél kilométert gyalogoljak egy parkban, hogy aztán még két átszállással hazaérjek. A másik pedig a belvárosban van, kb. 1 órás buszozás, metrózás után, de hatalmas. Ez pedig a St Lawrence Market. Két épületéből az egyikben csak az őstermelők tanyáznak, helyi, illetve a távoli otthonából hozott receptek alapján készített, válogatott finomságokkal: sajtok, méz, húsfélék, húskészítmények, pékáruk, sütemények (itt a pitére kell gondolni, de abból is vagy százfélére), zöldségek, gyümölcsök, fűszerek, virágok.Otthon - Budapesten-, egy-két piacon lehet kóstolni, főleg a Szimplában, de itt olyan körítést rittyentenek hozzá, hogy csak ámultam. A saját húskészítményéből otthon  pitét süt a hentes(né), amit másnap a húsok mellett kínálnak. Sajtot szintén. Imádom.

Piac.bmp

A fő épületben pedig a világ minden tájáról érkezett finomságok várják a vásárlókat. Szívem csücske a középen elhelyezkedő konyhafelszerelési bolt. Itt találtam ugyanis több hónap keresgélés után tartókat a lágytojáshoz. :)
 A hentes pultokban nyers, de pácolt húsok közül is lehet válogatni, és ami még különlegesebb, hogy van borbolt. Itt elég szigorúan veszik az alkohol árusítását, speciális engedély szükséges hozzá.

És hát amit találtam az a fiddlehead, azaz a struccpáfrány még összetekeredett, friss hajtása. Életemben nem láttam vagy hallottam róla, így hát vettem. Vajon megpároltam, és fantasztikus körete volt a csirke barbecue-nak. Az íze egy kicsit zöldbab és spárga keveréke. Nagyon finom. 

Frissen:

Fiddlehead 2.bmp

Előkészítve:

Fiddlehead.bmp

És némi spárgával vajon megpárolva a grillhús mellé :)

Fiddlehead elkészítve.bmp

Szólj hozzá!

Címkék: piac Fiddlehead

A bejegyzés trackback címe:

https://torontoofzsuzsi.blog.hu/api/trackback/id/tr715319678

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása